Lagom slut efter att precis ha kommit hem från dagens gympass.
 
Ugha. Det var ett slitigt pass idag, trots mycket små förändringar jämfört med förra passet. Jag blir trött så mycket fortare och blir andfådd på en gång i princip. Drabbas också av lite halvyrsel-attacker när jag ställer mig upp efter att ha vilat. Jag funderar fortfarande på om det kanske beror på det blodet som de tog från mig förra veckan. Man bildar ju trots allt inte nytt blod så snabbt. Annars är jag bara sjukt ut form jämfört med innan, men det vill jag helst inte tro. Hur som helst! Dagens pass såg ut som följande:
 
Uppvärmning 5 min
Knäböj med skivstång 4x12 (20 kg)
Good mornings 4x12 (20 kg)
Bänkpress 4x12 (20 kg)
Sidoplanka 4x(2x20 sek)
Enarmsrodd 4x(2x12) (12,5 kg)
Stretch
 
Jag försökte fokusera mycket på tekniken på knäböjen och mina good mornings idag, eftersom jag vet att jag har haft lite dålig teknik på dem. När jag kör knäböj med tyngre vikter blir jag ostabil i knäna, och jag har kämpat med att inte fälla in dem vid uppgången. Det är inte lätt alltså. 
Bänkpressen ökade jag med 2,5 kg idag. Jag minns att jag var helt skakis i armarna förra gången och att jag inte trodde att jag skulle klara att öka till 20 kg, men det gick jättebra! Ja, alltså. Det är klart att det var sjukt jobbigt, men jag tog mig igenom det! De sista repetitionerna i varje set var dock helt galet svåra. Jag fick verkligen pressa för att få upp dem. Åh, vad jag längtar tills jag är starkare och klarar att ta i alla fall halva kroppsvikten i bänkpress! 
Den sista stora ändringen idag var enarmsrodden. Jag har tidigare tagit 10 kg som max, men när jag kom ut till de fria vikterna ute i "storgymmet" så insåg jag att det inte fanns några hantlar på 11 kg. Jag som kämpade som en galning med 10 kg förra gången. Trodde ju aldrig att jag skulle klara alla seten. Men jädrar den som ger sig! Det var kanske inte de vackraste rodd-tagen i slutet, men alla gjordes i alla fall. Sjukt stolt är jag! 
Nu är armarna darriga, och jag längtar redan efter passet på onsdag.
 
 
Är hemma från skolan och tar det lite lugnt. Jag tänkte dra till gymmet om en liten stund, men vill helst vänta en stund, tills det är lite mindre folk där. Jag tycker inte om att behöva slåss om redskapen, eller ens vänta på att det jag ska använda är ledigt. Man blir ju lite låst när man alltid kommer med ett förbestämt pass. Men det är bara att suck it up. För gjort ska det bli, minsann! För övrigt är jag kanske inte den mest motiverade idag, vilket lätt blir ett problem för mig om jag hoppas över pass. Det är därför det är så viktigt att snabbt ta sig upp på hästen igen efter ett "nederlag". Jag vet ju hur bra jag mår efter att jag har tränat.
 
Okej. Kanske inte världens mest smickrande bild, men tada!
 
 
 
 
Det är söndag idag, och jag kommer antagligen inte köra något träningspass idag. Det är ett litet problem, eftersom jag bara kört 2 pass denna veckan. Det blev ett pass i måndags och ett i onsdags. Sedan skulle jag tränat i fredags också, men så fick jag så sjukt mycket att göra innan killen kom hit. Jag var på maskerad igår och var tvungen att fixa min kostym innan dess. Skulle egentligen bara behövt måla en tröja, men så visade det sig att mantlarna var slut på butterix, och jag var tvungen att sy en egen sådan. Det tog sjukt mycket tid, eftersom jag var tvungen att göra det för hand (jag har ingen symaskin). Jag har väldigt dåligt samvete över att det inte blev någon träning pga det. Men jag får ta igen det nästa vecka i stället. Då ska jag försöka ta mig till gymmet fyra gånger och komma ifatt det som jag har missat. Jag har dessutom fuskat en hel del med min kost. I fredags blev det hamburgare och läsk på kvällen (dock inga pommes) och igår blev det pizza och alkohol. Inget bra alltså. Idag åt jag dessutom upp 200 gram mjölkchoklad. Halva dagens kaloriintag gick ju åt bara där. Det får ha varit en fuskhelg nu, men imorgon blir det ordning och reda igen! Dagens mått är tagna i alla fall, och trots veckans fusk så ser det bra ut. 
 
Stuss: 111 cm
Höft: 106 cm
Midja: 87 cm
Lår: 65 cm
Arm: 35 cm
Bröst: 105 cm
Över bröst: 100 cm
Dagens vikt: 91,6 kg
 
Jämfört med förra veckan har jag därför minskat med 11 cm i omkrets totalt, Och från start har jag därför tappat 18 cm. Jag har dessutom tappat 1,5 kg i vikt. Inte dåligt för 2 veckors arbete, tycker jag. Nu är det bara att fortsätta på samma linje som innan. Fortsätta öka vikterna på träningspassen och sköta maten bra. 
 
 Vad har ni för tekniker för att komma in på banan igen efter att ha "fuskat" med mat och träning?
 
Jag hoppas att ni andra har haft en bra vecka!