Igår var verkligen inte en bra träningsdag för mig. Allt bara sket sig. Jag var helt slut efter jobbet, och värmen tog ut sin beskärda del av min energi den också. Så när jag kom hem på eftermiddagen kände jag bara för att lägga mig i soffan och lata mig resten av dagen. Jag ville kolla på senaste avsnittet av Game of Thrones eller ett avsnitt Orange is the new Black, äta en massa frukt och gosaker och bara slappa. Tack och lov kom Anders med hem samtidigt, han fick ordning på mig och efter en timme hemma drog vi iväg till gymmet för ett träningspass. 
Jag hade ingen som helst energi. Jag hade ingen som helst plan på vad jag skulle köra. När jag väl kom på vad jag ville träna, så var dessutom allting upptaget. Så det blev inte någon bra träning för mig igår. Det blev några random övningar under en kort tid, och sedan bestämde vi oss för att gå hem igen. Usch, säger jag bara. 
Gårdagens övningar blev: shoulderpress, bensträck, sittande benpress och assisterade pull-ups.
Inget vidare upplägg, alltså. Det var däremot kul att få testa maskinen med assisterade pull-ups. Jag är sjukt svag i min överkropp, och behöver verkligen träna upp styrkan där. Förra året hade jag som mål att kunna göra en pull-up utan assistans, men jag har inte ens kommit i närheten av det. Så det var intressant att se hur mycket starkare jag faktiskt måste bli (pinsamt mycket). 
gym, minresaräknas, styrketräning, träning,

1 kommentarer

Matilda

13 Jun 2014 10:42

Svar på fråga:

Jag har aldrig haft problem med styrkan i handstående, utan jag har bara varit rädd för att slänga mig fram och inte veta vad som kommer hända. Men jag kanske har styrkan eventuellt för att jag har gymmat ett tag.

Jag provade inte stå på händer förens för några dagar sedan. Fick först hjälp av min vän att slänga upp benen, men sen klara jag det själv!

Jag kan tänka mig att det inkluderar styrka i armar och axlar, så sådana övningar, men det jag tror är bäst, är att bara öva & öva på att stå på händer. Först mot en vägg, be någon hålla koll & eventuellt hjälpa till.

Dessa övningar kanske skulle kunna vara något av en rekommendation: http://alltomyoga.se/2013/03/14/lar-dig-sta-pa-hander-yogalararen-milla-floryds-5-basta-tips-for-handstaende/

Svar: Åh, tack så mycket! Det där ska jag verkligen öva på! Ser ut att vara riktigt bra tips! :)
Frida

Kommentera

Publiceras ej