Japp. Jag har såndär go och härlig träningsvärk i skinkorna idag efter gårdagens benpass. Gött! Jag ser redan fram emot nästa!
 
 
 
Idag slutade jag tidigt på praktiken. Min handledare hade inget planerat efter lunch, så då gick vi igenom mina diktat och pratade om hur det hade gått för mig på vårdcentralen. Fick ett bra omdöme, och jag blir alltid lika glad! Därefter blev det dags för mig att gå hem, så vid 14-tiden var jag på väg. Det är himla skönt att ha mycket tid på sig att packa och göra iordning hemma när jag ska till Jönköping över helgen. 
Idag kommer jag alltså spendera större delen av kvällen på tåget. Jag ska sätta mig och planera ett träningspass till imorgon, med lite mer fokus på rygg. Jag har en alldeles underbar bok att titta i, Strength training anatomy, som beskriver en massa övningar och vilka muskler de involverar. Där beskriver de även tekniken och hur personer med olika kroppstyper kan behöva göra olika. Väldigt lärorikt!
 
Jag i full mundering! 
Jag började ändra om lite i mina träningspass redan idag. När jag kom till gymmet var jag inte riktigt beredd på vad jag skulle köra, men det slutade med att det blev en hel del mer ben än jag är van vid. Med min tur misstänker jag att jag kommer ha en grym träningsvärk imorgon kväll!
Detta var inte ens i närheten av ett av mina bästa träningstillfällen, men jag är ändå ganska nöjd. Jag har lyckats bygga upp små blåsor i handflatorna den senaste tiden, vilka tyvärr har gått sönder och blivit sår. Dessa gör att jag hade lite svårt för att lyfta de vikterna jag ville i marklyften idag, och även mina set blev kortare pga det. Lite frustrerande, men det finns ju inte så mycket att göra åt det. Jag hade samma problem med blåsor i händerna i höstas, och blev inte ens bättre av att jag bar handskar, så jag slutade med dem. Nu gäller det bara att härda händerna!
 
 
Dagens pass:
Uppvärmning 8 minuter
Squats 4x5 (22,5 kg)
Gående utfall 4x12 (12 kg)
Rumplyft 4x10 (5 kg)
Marklyft 1x5 + 3x4 (40 + 60 kg)
Jägarvila 4x40 sekunder
Stretching
 
Den där jägarvilan lyckades verkligen pressa ut mycket av den sista orken i slutet av passet, och det ska bli kul att se hur ont jag kommer ha de närmsta dagarna. 
Gym, Knäböj, Squats, Träning, deadlifts, fitness, jägarvila,



Hallå vänner! 
Har lunch på vårdcentralen och sitter och funderar på min träning framöver. För tillfället tränar jag ju hela kroppen varje pass, ofta med samma övningar varje gång. Nu tänker jag att jag, eftersom min träningsmängd ökat en del den senaste tiden, ska börja dela upp olika muskelgrupper i olika pass. Jag känner att kroppen behöver mer återhämtning, och som det ser ut just nu är det svårt att få till det, speciellt de veckor jag har besök här uppe (eller åker iväg själv). 
Så frågan är hur jag ska lägga upp mina veckor. Vilka muskelgrupper ska man träna tillsammans? Och vilka övningar är bra att köra? Jag gillar ju övningar med ffa fria vikter.

Ska undersöka detta lite närmre kommande dagar och utveckla min träningsplan till nästa vecka. Kom gärna med tips!