Jag inser att mina inlägg här kommer med ganska ojämna mellanrum, men så får det faktiskt vara i nuläget. Jag har en hel del annat att hitta på än att bara sitta och skriva här också. Men idag är det dags igen! Eftersom det är sportlov för många denna veckan så är många läkare på urologen tydligen inte tillgängliga, och vi som ska vara där idag och imorgon fick ledigt under dessa dagar. Så nu ligger jag hemma i sängen och tittar på när Anders jobbar. 
 
Igår spenderade jag över halva dagen (13,5 h) på Huddinge sjukhus anestesidel. Så himla intressant att se allt som anestesiologerna håller på med under dagarna! Är helt klart mer sugen på att göra ST inom det numera. Det är liksom en lagom blandning av hantverk och galet stor kunskap om fysiologi. 
 
Hur som helst.. De senaste veckorna har sett ut ungefär som vanligt vad gället det mesta, både skola och träning. Måndagar jobbar jag, och hinner därför inte träna själv. Men onsdagar är det pole-klass, torsdagar är det booty, flex och acro som gäller och på söndagar brukar jag försöka att antingen träna själv på OP eller ett till booty-pass. Jag har i princip helt gett upp gymmet i nuläget. Är inte alls särskilt motiverad till att gå dit när jag har så kul på träningen på Studio DQ. Funderar starkt på att säga upp mitt gymkort, men är osäker på om jag ska göra det på en gång, eller om jag ska vänta tills i maj så att jag kan träna över sommaren i Växjö. Vilka svåra beslut man har att fatta..
 
Gym, Träning, acro, booty, bootylicious, flex, foto, pole,


Jag tror att jag vid flera tillfällen tidigare nämnt att jag försöker äta mer bra mat numera. Minska på sockret, mjölet och processad mat. Då är det fantastiskt skönt att kunna göra sina egna goda grejer att njuta av, helt utan dåligt samvete.

För ungefär en vecka sedan testade jag äntligen att göra paleoglass, vilken ses på bilden ovan. Det kunde nog inte ha varit enklare eller godare. Jag är så himla nöjd med resultatet! Ser det inte jättegott ut?

Mitt simpla recept innehåller bara 4 ingredienser: en fryst (skivad) banan, frysta hallon, fryst mango och en liten skvätt av valfri vätska (t.ex. Kokosmjölk, vatten eller vanlig mjölk. 

Lägg allt i en mixer och mixa till en slät sörja. Jag började med att mixa frukten och hallonen och tillsatte vätskan lite senare i förloppet när jag insåg att det annars mest blev iskristaller av resten. Så vätskan binder liksom ihop de andra ingredienserna.

Och tadaa: en nyttig och supergod glass är skapad. Jag ska nog försöka övertala Anders att vi ska göra glass i helgen. Mums.
banan, glass, kost, mellanmål, nyttig, paleo,
 
 
Från början av januari till i söndags hade jag en inget-socker-i-det-jag-äter-period. Ja, inte så att jag uteslöt exakt allt som innehöll socker såklart. Det hade väl varit i princip omöjligt. I stället valde jag att inte äta godis, chips, kakor och andra sötsaker. Jag brukar alltid må extra bra efter att ha hållt uppe med det, för jag får en massa energi till annat. Men så i söndags bröt jag denna perioden genom att köpa hem lite lösgodis. Jag sa till mig själv att jag endast fick köpa det godiset som jag innerst inne faktiskt ville äta. Och när jag väl började tänka efter när jag stod där vid hyllorna så var det oerhört få saker som jag verkligen var sugen på. Totalt köpte jag nog med mig 7-8 bitar. Det roliga är att jag ju faktiskt inte behövde mer än så heller. 
 
Förresten, på tal om godis. Är det någon mer än jag som är överlycklig över att de små godispåsarna börjar komma tillbaka? I och för sig inte i min butik, men trenden verkar ju sprida sig så jag håller tummarna. 
 
För övrigt så ställde jag mig på vågen idag för första gången på länge. Och jag kan ju inte klaga på vad den säger, även om det inte är mitt huvudfokus.
 
Midja: 80 cm
Höft: 99 cm
Stuss: 105,5 cm
Bröst: 98 cm
Bröstkorg: 96 cm
Överarm: 32 cm
Lår: 62,5 cm
Vikt: 82,8 kg
 
Om man jämför dagens mått med hur jag såg ut när jag startade denna bloggen så har det hänt ganska mycket. Jag har blivit av med 11 cm runt midjan till exempel. Jag har även förlorat 8 cm runt höften och strax över 10 kg. De där kilona har inte gått fort. Men det har, som sagt, inte heller varit mitt huvudsyfte med min livsstilsförändring. Jag vill bli stark och smidig och full av energi. Inte tunn och tanig. Så vill man bygga muskler går det långsammare. Jag har heller aldrig velat gå på någon diet eller banta, då jag inte tror att det är hälsosamt i det långa loppet. Livsstilsförändringar är det som fungerar. Så är det bara.
Utveckling, godis, kost, minresaräknas, mått,